Corren.se - nyheter Östergötland

Ställ krav på snöröjningen (Läs artikeln)

Ställ krav på snöröjningen (#5131346)

Av lattjobig, 10 mar 2010 kl 20:24
Du har rätt i mycket av vad du skriver angående snöröjningen denna vinter. Som snöröjare själv så är det väl så att man inte får några direkta diriktiv var man ska lägga snöhögar utan det är väl upp till varje person som plogar att ha den vetskapen själv om att man inte ska använda handikapplatser till att lägga snö på. Vad man däremot kanske får leva med är att det sådana här år då snömängden kommer i stora mängder varje gång så kanske man inte hinner röja direkt så att alla blir nöjda. Vad man först prioriterar är ju gator och servicehus så att ambulands och brandkår kan komma fram relativt obehindrat. Nästa prioritet är ju att se till så bilar kan köra ganska obehindrat och till sist får man se till så att allting blir uppröjt så att alla och då räknar jag givetvis in handikappade kan komma fram dit de ska. Däremot så tycker jag kanske inte att om man har svårt att ta sig fram handikappad eller inte så kanske man kan vänta med att gå ut någon dag tills det blir iordning på trottarer och gångar som leder till de platser som du nämner. Jag vet att alla som röjer snö gör sitt bästa även om röjningen tar tid. Själv känns det som om jag har bott i min maskin de senaste två månaderna och jag lovar dig att min familj har inte blivit trött på mig under denna tid då jag knappt träffat dem. Vi som röjer snö har jour mellan november-mars dygnet runt och vi gör detta fför att våra medmäniskor ska ha möjlighet att kunna leva ett relativt vanligt liv även om det är vinter och snö.

Sök bland 52169 annonser
Lokus Jobb Motor Bostad Köp och sälj
Fredag den 10 september
Inga visningar idag.
CLICK@4123430,73CLICK@5131345,74